Powered By Blogger

الخميس، 8 سبتمبر 2011

عمو الملتحي p: متضايق ...دي مشكلتك



عدنااااااااااا ولله الحمد
.
.
.
ياربي سبحانك كل ما اروح القاهره وارجع اسكندريه ابقي عايزة اصلي ركعتين شكر
بجد القاهره دي مش عارف عايشين فيها ازاآآآآي ...ربنا يستر ومتدبسش واعيش فيها هههههههههههه
من الكارته بتاعه اسكندريه لكارته القاهره ساعه ونص وبس
 كوبري المحور ساعتين الا ربع ......الله اكبر ....دول مفتريييين :"((
اسكندريتي دي بجد نعمة من عند ربنا الحمد لله

.
.
.
وعدتكم اني لما ارجع هكتبلكم والحمد لله ربنا اراد بيا خير ورجعت

وبما اننا في سلسله عمو الملتحي ...
هحكيلكم ...
.,
,,
أنا كنت رايحه جامعه القاهره
نزلت من المكان اللي انا فيه عشان اروح الجامعه ...ونزلت زيي زي الناس عاآآآآدي وفاكرة نفسي في اسكندريه بقي لما اتوه الف واحده وواحد هيساعدني "((
لكن اللي حصل مختلف
.
.
.
.
وقفت قالولي مفروض تركبي لمكان اسمه سرايا القبة
وبعدين اخد المتر>>>>> ال يعني فاهمه حاجه

المووووهم ... اوقف مشروع او بالقاهري "ميكروباص"
ياسيدي سرايا القبة ..
يقولي لالا بس ممكن انزلك الموسكي .......هنهرج علي الصبح
انا الاول افتكرته بيعاكس بعدين لقيتهم كلهم كده ... لو مش سكتة المكان اللي انت فيه مش مهم ...المهم ياخدك يتوهك وخلاص واهو استفاد منك بأجره ......حسبي الله ونعم الوكيل

المهم نيجي للب الموضوع  وقدرا يقف جنبي واحد ملتحي ...وانا اقول سرايا القبة وهو واقف يبصلي ...
وانا مستغربه بيبص علي ايه ...هو في ايه غلط ...
واستمر الموقف ربع ساعه ......
وف الاخر الاقي بنت جات وقالتلي ان مافيش هنا حاجه بتروح سرايا القبة من اصلللله
*** يااااااااااااحلاآآآآآآآآآآآآآآآآآآوة
ياعم البتاع انت ياللي مربي لحيتك ماتعرفش حاجه اسمها ابن السبيل .... يعني تاخد فيا ثواب وانا زي اختك برضه بدل ما انت فالح في البص  وخلاص

وسبحان الله البنت طلعت ذوق جدا ووصلتني لحد جامعه القاهره
انا بقيت مستغربه وفرحانه ان في حد في القاهره بيدل حد علي مكان ..
اتفاجيء في الاخر ان البنت اصلا من المنصورة والمفاجأه الاكبر  ان انا بصيت علي رقبتها لاقيتها لابسه صليب يعني معني كده
انها نصرانيه لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله  ياااااااااااااااا رب رحمتك بينا

يعني واحد بس عامل زحمة وملتحي وشايف اخت مسلمة مش عارفه حاجه وعمال يبص وخلاص
واللي تساعدني واحده نصرانيه
حسبي الله عليكم يا بُعده


لسه في كتييير يتبع


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق